Köpvillkor

Allmänt

newgel.se säljer varor via internet till privatpersoner i Sverige med personnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. För kortköp där kunden är minderårig ansvarar fullmaktsgivaren för kortet.  Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och har en svensk bruksanvisning.

Beställning

Beställning görs på vår hemsida newgel.se Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa kundservice på tel 08 – 551 096 19 eller skicka e-post till kundtjanst@newgel.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit vid beställningstillfället. Vi förbehåller oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket förutsatt att det inte försenar din leverans med mer än 1 arbetsdag.

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Newgel.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls newgel.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser.

Det pris som anges i kassan och orderbekräftelsen gäller. Skulle fel i pris- och produktinformation föreligga har kunden rätt att reklamera de påverkade varorna förutsatt att de är i säljbart skick.

Personuppgifter

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundtjänst 08- 551 096 19 så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av newgel.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Newgel.se använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter. Du får vårt nyhetsbrev när du går igenom snabbkassan, du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice.

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör newgel.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Frakt och leverans

Vi skickar alla ordrar inom Sverige fraktfritt.

Newgel.se hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Newgel.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar DHL och UPS med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta kundtjanst på 08- 551 096 19 om du önskar häva ditt köp.

Betalning

I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning, direktbetalning eller förskottsbetalning. Newgewl.se använder sig av Klarnas betalningslösning Klarna Checkout. Newgel.se och dess betalningsleverantör har rätt att göra en kreditkontroll där så krävs för att kunna bevilja kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Vid försening när faktura eller delbetalning används tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr och en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta.

Om fakturan inte betalas efter påminnelsen går den vidare till inkasso. Det tillkommer då en avgift om 180,00 kr.

Mer om Klarnas villkor går att läsa på följande länk:
Klarnas villkor

Klarna Checkout är validerad enligt Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Det innebär att dina kort- och bankuppgifter som anges vid köp på Newgel.se överförs enligt de säkerhetsstandarder som PCI DSS satt upp. Mer detaljerade beskrivningar går att läsa på PCI Security Standards Councils hemsida:
www.pcisecuritystandards.org

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. NewGel produkterna är undantagna ångerrätten enligt 2005:59 2:e kap, §11 punkt 5 men vi erbjuder ändå ångerrätt förutsatt att varan av hälso- och hygienskäl är oanvänd och oskadad och att plomberingen är oöppnad. Plomberingen kan bestå av tejp eller en förseglad plastpåse som inte får öppnas för att ångerrätten ska kunna nyttjas. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Skulle varan vara skadad eller ha andra märken

Du kan meddela oss om att du ångrar ditt köp via e-post, telefon eller brev. Konsumentverket har en blankett för detta ändamål som kan laddas ner på länken nedanför och du rekommenderas att spara en kopia.

Blankett hos Konsumentverket

Mejla oss på kundtjanst@newgel.se eller ring 08-551 096 19

  1. Ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)
  2. Ditt namn och kontaktuppgifter
  3. Antal och namn på de produkter som önskas returneras
  4. Bild på plomberingen

Newgel.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Post- och Returadress

AtrimusRX AB
Djupdalsvägen 12
19251 Sollentuna

Återbetalning

Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på klarna.se eller genom att ringa 08-551 096 19. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 14 dagar från att du meddelat oss om att du vill nyttja ångerrätten. Dock kan du få vänta tills att vi mottagit eventuell retur eller att du förser oss med bevis på att varan återsänts. Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 100 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

Reklamation

Svenska konsumenter har 3 års reklamationsrätt eller sista förbrukningsdag på varan. För NewGel infaller sista förbrukningsdag först. Reklamation ska rapporteras till oss inom 2 månader vilket ses som en skälig tid för att upptäcka eventuella defekter. AtrimusRX ersätter eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen.

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att kontakta vår Kundtjänst på 08 – 551 096 19 eller e-post kundtjanst@newgel.se.  Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.

Europeiska kommissionen har en webbplattform för tvistlösning. Den kan användas för att lösa tvister mellan konsument och näringsidkare i godo. Plattformen nås på länken nedan och om du använder blanketten är det AtrimusRX AB som står som näringsidkare.

Europeiska kommissionens webbplattform för tvistlösning

Allmänna reklamationsnämnden (ARN) kan också pröva tvister mellan konsument och företag. Du kan läsa mer om ARN och liknande fall på deras webbsida www.arn.se

AtrimusRX AB följer ARNs rekommendationer vid tvistemål.

Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm
E-post: arn@arn.se

Uppdaterar...
  • Du har inga produkter i varukorgen.