frakt-banner-half

Frakt och leverans

  • Utlämningsställe så att du kan hämta när det passar dig
  • Hemleverans eller till din arbetsplats så slipper du ta omvägen hem
  • Alltid fri frakt
  • Vi levererar nästa dag till större delen av Sverige

Allmänt

Alla beställningar som görs före 12:00 helgfria vardagar skickas normalt samma dag från vårt lager. Beställningar som läggs på helg- och helgdagar skickas normalt nästkommande arbetsdag. När beställningen är mottagen får du en orderbekräftelse och ett digitalt kvitto skickat till angiven e-postadress. När leveransen skickas får du även en leveransbekräftelse till samma e-post, den innehåller ett spårningsnummer så du kan se var din försändelse är.

Fraktsätt

Hemleverans

NewGel.se använder UPS för leverans till hemmet, arbetsplatsen eller annan adress. Vid utcheckning kan en annan leveransadress anges om du vet att du inte kommer vara hemma under den angivna leveranstiden. Leveranstiden är normalt 1-2 vardagar mellan klockan 08:00 och 17:00, leverans görs ej på helger och helgdagar. Väljer du leverans till hem eller arbetsplats kommer du få ett SMS från UPS där du måste godkänna att motta fler SMS. Därefter får du leveranstid och valet att ändra mottagningsadress.

Skulle du inte svara på SMS:et kommer 3 leveransförsök göras varefter UPS försöker kontakta dig för att bestämma ny leveransplats och tid. Efter 14 dagar returneras paketet till oss och du krediteras köpesumman minus avgift för ej uthämtade paket.

Utlämningsställe

NewGel.se använder DHL för leverans till deras Service Points. Vid orderläggning väljs automatiskt den Service Point som är närmast din angivna leveransadress. Du kommer bli aviserad per SMS av DHL när paketet finns att hämta ut och har då 14 dagar att hämta ut försändelsen. Efter 14 dagar returneras paketet till oss och du krediteras köpesumman minus avgift för ej uthämtade paket.

Spåra ditt paket

När paketet bokas för upphämtning får du leveransbekräftelsen som innehåller ett spårnings-ID. Detta ID kan sen användas för att spåra ditt paket på www.ups.se eller www.dhl.se. Efter att paketet hämtas senare på dagen syns det i spårningshistoriken på respektive transportörs hemsida.

När något oväntat händer

Ibland blir det förseningar eller så lyckas inte chauffören leverera paketet till dig. UPS och DHL kommer försöka nå dig i upp till två veckor men sen går paketet tillbaka till oss. Det är därför viktigt att du anger ett telefonnummer som du kan nås på under leveranstiden. När det blir förseningar på grund av andra orsaker kommer du meddelas på den e-post du angav vid beställningen. Blir paketet väsentligt försenat har du som kund rätt att häva köpet.

Hör av dig

Om någonting inte är som det ska med leveransen är det bra om du hör av dig. Vi hittar då en annan lösning och får veta att det inte gått rätt till. Du är välkommen att höra av dig även om försändelsen kom fram så vi får veta vad våra kunder tycker och förbättra oss.

Kontakta oss

Epost: kundtjanst@newgel.se
Tel. 08 551 096 19

Kontakta DHL

www.dhlfreight.se

Kundtjänst tel. 0771-345 345
Tel. från utlandet +46 771-345 345

Kundtjänst öppettider
Vardagar: 08:00 – 18:00
Helgdagar: Stängt

Kontakta UPS

www.ups.se

Kundtjänst tel. 077-662 20 77
Tel. från utlandet +46 8 627 42 00

Kundtjänst öppettider
Vardagar: 08:00 – 19:00
Lördag: 09:00 – 13:00
Söndag: Stängt

Uppdaterar...
  • Du har inga produkter i varukorgen.